Friday, November 5, 2010

SOALAN MENGUJI KECEKAPAN MINDA Ujian dementia untuk menguji betapa cekapnya anda!!


Di bawah ada 4 soalan dan satu soalan bonus. Anda perlu menjawab dengan pantas. Anda tidak boleh mengambil masa, perlu menjawabnya segera. OK?


Soalan Pertama:

Anda menyertai perlumbaan. Anda mengejar dan memotong orang yang kedua. Sekarang Anda ditempat yang ke berapa?

Jangan lihat jawapan dulu, teruskan jawab soalan kedua


Soalan Kedua:

Jika anda memotong tempat orang yang terakhir, jadi anda di tempat..?

Adakah anda pantas dan cerdik, tidak begitu rupanya?


Soalan Ketiga:

Soalan kira-kira bermuslihat! Perhatian: Ini mesti dilakukan dengan fikiran sahaja. Jangan guna kertas dan pensil atau kalkulator. Cuba lah...

Ambil 1000 dan campur 40. Sekarang campur lagi 1000. Campur lagi 30..Campur lagi 1000. Campur lagi 20..Campur lagi 1000. Campur lagi 10..Berapakah jumlah semua?


Soalan Keempat:

Bapa Mary ada seramai lima orang anak gadis: 1. Nana, 2. Nene, 3. Nini, 4. Nono. Apakah nama anak gadisnya yang terakhir?


Okay, cuba jawab Soalan Bonus:

Sorang bisu pergi ke mini market untuk membeli sebatang berus gigi. Dengan menggayakan lakonan memberus gigi dia berjaya menerangkan hasratnya kepada pekedai dan dia berjaya membeli berus gigi itu.

Seterusnya, seorang buta pergi ke mini market untuk membeli cermin mata hitam, bagaimana dia menerangkan kepada pekedai itu akan hasratnya?




JAWAPANNYA:


Jawapan Soalan Pertama:

Jika jawapan anda tempat yang pertama, sudah tentu jawapan anda salah! Jika anda memotong orang kedua sudah tentu anda mengambil tempatnya, tempat kedua!


Jawapan Soalan Kedua:

Jika jawapan anda tempat kedua terakhir, anda salah lagi..siapakah yang terakhir, bagaimana anda boleh memotong orang yang terakhir, bukankah anda org yg terakhir?


Jawapan Soalan Ketiga:

Adakah jawapan anda 5000? SALAH!!Jawapan sebenar adalah 4100.

Jika anda tidak percaya gunakan cuba kira menggunakan kalkulator! Mungkin ini bukan hari anda kan? Cuba tengok jawapan terakhir anda..mungkin anda betul


Jawapan Soalan Ketiga:

Adakah jawapan anda Nunu? Salah! Sudah tentu SALAH!!Namanya Mary. Tak puas hati? Baca semula soalan!


Jawapan Soalan Bonus:

Dia hanya membuka mulutnya dan menyebut apa yang dihajatiMudah bukan? hahaha

No comments:

Post a Comment

Rumahku Syurgaku~

Alhamdulillah..syukur kami sekeluarga panjatkan pada Allah, akhirnya sy dan isteri serta anak kami punya rumah sendiri, walaupun simple tp k...